Project omschrijving
CASE GRONDWERKEN DEGRO.
Over Degro grondwerken
- 35 medewerkers
- 2 dochterbedrijven
- Continue uitbreiding van het machinepark
- Opgericht 1991
De uitdaging
Degro biedt particulieren, industriële klanten en openbare diensten sinds zijn oprichting in 1991 een breed gamma oplossingen aan.
De firma legt zich toe op grondwerken, grondnivellering en -stabilisatie, wegenis- en rioleringswerken, beschoeiingswerken, sloopwerken, recyclage, onderhoud van waterlopen (700 kilometer per jaar) …
Ze beschikt dan ook over een uitgebreid machinepark, waaronder drie mobiele brekers.
Aangezien certificatie-instellingen CERTIPRO en COPRO de werking van iedere vergunde breker in Vlaanderen online moeten kunnen opvolgen, is Degro verplicht om gegevens omtrent de locatie van de werf, de operationaliteit van de mobiele breker (in werking of rust) en de tijdstippen waarop de mobiele breker actief is door te sturen naar een centrale databank (beheerd door VITO).
Track and trace
De oplossing
Om in regel te zijn, moest Degro zijn mobiele brekers dus uitrusten met een track-and-trace-systeem.
Het ging aankloppen bij GeoDynamics, een toonaangevende specialist op het vlak van locatiegebaseerde softwareoplossingen.
GeoDynamics maakte van de nood een deugd, want los van de automatische connectiviteit met de VITO-server biedt zijn track-and-trace-technologie heel
wat extra voordelen (realtimelocatiebepaling, onderhoudsplanning, opvolging van het aantal draaiuren …).
Verdiensten tot op vandaag
Wij gebruiken het systeem voornamelijk om op te volgen hoeveel uur een machine op het tijd is voor een onderhoud de teller heeft staan en wanneer , wat de performantie en de levensduur van onze machines uiteraard ten goede komt”, vertelt Degro-zaakvoerder Lode Desot.
“We hebben het GeoDynamics-systeem dan ook in bijna al onze voertuigen en machines geïnstalleerd – eveneens in onze graafmachines, wielladers, vrachtwagens, camionettes voor tijdregistratie …
Aanvankelijk was het een beetje zoeken wat de verbinding met de VITO-server betreft, maar intussen loopt het zeer vlot.
En ook over de service van GeoDynamics hebben we zeker niet te klagen.”
Wij besparen veel tijd, dankzij GeoDynamics
Lode Desot, Grondwerken Degro
Onderhouden opvolgen en laten inplannen is dankzij het systeem van GeoDynamics zeer eenvoudig.
Waar voorheen ik afhankelijk was van informatie van één van mijn medewerkers, kan ik nu op elk moment zelf kijken en direct reageren.